Maanantain 11.3. tunnilla mietimme projektien mittareita ja miten voimme mitata niillä projektimme onnistumista. Löysimme mielestämme viisi hyvää mittaria:
Aikataulut (Deadlinet)
-Eli olemmeko pysyneet aikatauluissa ja saaneet tehtävät tehtyä deadlineihin mennessä.
Suunnitelmien toteutuminen (Product Backlog)
-Product Backlogin mukaisesti eteneminen ja suunnitelmien toteutuminen.
Viestinnän toteutuminen projektissa (Blogi, viestintä ryhmän kesken)
-Blogin ylläpitäminen ja ryhmän sisäinen viestintä Whatsappissa ja näiden toteutuminen käytännössä.
Riskienhallinta (Riskianalyysi)
-Onko riskianalyysiin kerättyjä riskejä toteutunut, esimerkiksi onko ollut sairastapauksia tai laitevikoja.
Palautteen kerääminen ja hyödyntäminen (Haastattelut ja tapaamiset toimeksiantajan kanssa)
-Haastattelimme ihmisiä ja keräsimme kokoon heiltä saamiamme vastauksia. Lisäksi palaute toimeksiantajalta edistymisestä.
Yksi opettajan mainitsema hyä mittari on myös asiakastyytyväisyys.
VastaaPoistaKyllä vain! Ja teidän kuvauksessanne viestinnän toteutuminen on omana mittarinaan, ilahduttava nosto!
VastaaPoista